Sunday 28 August 2011

Ragam Ramadhan

Pejam celik pejam celik lusa je dah nak raya.. sgt cepat masa tu berlalu.. dlm byk2 ramadhan, aku dpt rasakan ramadhan kali ni agak 'sendu' utk aku.. bunyi mcm kelakar tp betullll... tahun2 sudah aku rase sgt2 hepy.. pegi bazar ramadhan tu jadi satu kemestian untuk aku pegi.. bnda tu la aku paling suka.. jalan2 cari makan.. tp tahun ni 'hobi' aku tu aku simpan je dlm drower..huk3.. yela no one yg nak teman aku..kalo pegi sorang2 rasa sangat janggal sebab those yg pegi bazar ramadhan tu berpartner.. wuaarrgghhhhhh!!! tension beb! tapi nasib baik la aku ni ade kwn2.. so jalan mudah, buke je la kt ofis..kalo cuti,aku call je PHD ke..MCD ke.. punyela malu nk beli makanan sorang2..(mcm gedik pun ade kan..!!) tak kisah la... haaaaaaaaaaaa!!! sebut pasal buke puasa ni aku teringat nk share something.. something surprising me a lot..!! rupenye ramai lelaki kt luar sane yg period eh..wahhh!! tekejut beruk aku bila ade satu hari tu,aku bukak pantry..(blk dari sopink kt jln TAR) tarrraaaaaaaaa..!! there's few ppl yg sedang mentahkedarah nasi! mak aiiii....yg lelaki 2 dh la ponteng solat jumaat,tak puasa lg 2..atas alasan jln TAR ramai sgt org n they all mcm nk pitam.. hellooo guys, aku pun pegi tmpt yg sama jgk (kete lain2) tp still puasa ok! i know la cuaca panas kt luar tu tp..i lak yg mcm nk pitams tgk u all selamba badak melantak nasi.. that time rase mcm nk call je pihak berwajib (wahhh..) tp aku diamkan je la..cuma,sebelum keluar pantry,aku sempat la memerli sekilo dua utk dorang tu..hehehe... pelik sebab sebelum ni aku x pernah pulak nampak kwn2 aku yg ponteng puasa selamba badak mcm tu.. 2 yg lelaki..yg perempuan pun ade!! yg aku pelik tu, ade la few yg free hair mcm aku ni yg helo mcd..mcd... tp yg paling buat aku mcm nk semputttt, yg bertudung pun ade! adoiii la mak abah, ape la nk jadi.. aku ni pun bukan ler warak mahupun alim tp,,,, fikir2kan la... kalo berhari2 ponteng, rase mcm tekak aku geli plak tgk... moral of the story : puasa 2 wajib, bg yg sengaja meninggalkannya,hendaklah kamu bertaubat.sekian. *pesanan utk aku jgk*

No comments:

Post a Comment